Fredrik Johnsson är ny som annonssäljare på Verkstadstidningen då Staffan Lingmark, som har sålt annonser sedan början av 1980–talet, väljer att trappa ned. Fredrik Johnsson ser fram emot att börja arbeta för Verkstadstidningen.
–Jag brinner för facktidningar! De bevakar ett definierat område och läsarna kan lära sig något av artiklarna i tidningarna.
Fredrik tycker att det roligt att lära känna folk i en bransch och ha återkommande kontakter med dem. Han kommer att tillföra ny energi och nya idéer angående hur Verkstadstidningen ska fortsätta att utvecklas.
–Jag tänker långsiktigt. Det är sällan som jag hoppar på något utan att hålla i länge. Att komma in i en ny bransch är tufft. Men när man väl lär känna människorna där blir det roligt och det rullar på.
Fredrik Johnsson har en gedigen erfarenhet av annonsförsäljning för tidningar, digitalt och även av att sälja in små branschträffar/mässor, då han varit i branschen i 30 år. Han började redan som 22-åring att arbeta på Annonshuset där han fortfarande är verksam. Annonshuset samarbetar med tidningar och andra medier med en nischad målgrupp.
Under 1990-talet, parallellt med att Fredrik arbetade på Annonshuset, läste han under två års tid på kvällar och helger till marknadsekonom på IHM Business School.
Fredrik arbetar också med annonsförsäljning för tidningar som Kött & Chark och Skolhälsan. Han arbetar även med Chark–SM som går i oktober i år.
–Huvuddelen av de detaljer och produkter som kött- och chark–maskiner består av har tillverkats i verktygsmaskiner, säger Fredrik.
Fredrik bor i natursköna Vaxholm och är mycket intresserad av sjön. Han gillar segling och har haft såväl segel- som motorbåt.
–Jag har också tre tonårsdöttrar, just nu håller jag på att lära alla tre att köra bil, avslutar Fredrik.
Maila mig gärna på fredrik@vtf.se